0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بهترین پاک کننده آرایش صورت با توجه به PH پوست

پاک کننده های آرایش صورت با از بین بردن آلودگی‌ها ، پوست را تمیز می‌کنند. اما اگر  این پاک کننده های آرایشی مملو از مواد شیمیایی باشند، اثرات مضر چنین محصولاتی ممکن است از آلودگی ها هم عمیق تر باشد. به طور دقیق تر، این "PH" پاک کننده است که می تواند روتین شستشوی صورت شما را به اشتباه تبدیل کند و وضعیت سلامت و شادابی پوست شما را به خطر بیندازد. در نهایت حتی ممکن است ، تعادل پوست خود را بر هم بزنید و پیری زودرس را تشویق کنید.

صرف نظر از نوع پوست یا نگرانی مراقبت از پوست، به نظر می رسد که ده ها نوع محلول و یا ژل شستشوی صورت وجود دارد که هر یک با ترکیبات خاصی فرموله شده اند. از بنزوئیل پراکسید ضد آکنه گرفته تا هیالورونیک اسید که مناسب آبرسانی است. اکثر مردم در یافتن محصولات مراقبت از پوست مناسب، به فهرست مواد اولیه بسنده می کنند. اما یک ویژگی ارزشمند وجود دارد که احتمالاً در مورد پاک کننده ها و محلول های شستشو نادیده می گیرید؛ PH . پوست و PH محصولاتی که برای پاکسازی پوست استفاده می کنیم، با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و به همین دلیل، ممکن است تفاوت زیادی در ظاهر و سلامت پوست ایجاد کنند.

در ادامه با فروشگاه اینترنتی شهرو همراه باشید تا درباره انتخاب بهترین پاک کننده آرایشی برای پوست خود، اطلاعات جدیدی به دست آورید.

انتخاب محلول شستشوی صورت  مناسب

PH چیست؟

PH یک نشانه علمی از اسیدی یا بازی بودن هر ماده ای است. هر ماده ای دارای PH است که بسته به اسید یا باز (قلیایی) بودن آن با عددی بین صفر تا 14 اندازه گیری شود. هر چه یون هیدروژن در یک ماده بیشتر باشد، pH کمتر و آن ماده اسیدی تر است. برعکس، هر چه یون های هیدروژن در یک ماده کمتر باشد، pH بالاتر و آن ماده بازی/قلیایی تر است.

ماده اسیدی: pH 0-6

ماده خنثی: PH 7

ماده قلیایی: pH 8-14

آب با PH 7 ، خنثی در نظر گرفته می شود – هر ماده ای که PHکمتر از 7 داشته باشد اسیدی است و هر ماده ای که PH بالای هفت داشته باشد بازی یا قلیایی در نظر گرفته می شود.

PH پوست شما

PH پوست بین 4-6 است. این به این معنی است که پوست کمی اسیدی است و به طور طبیعی قصد دارد به همین شکل بماند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. وقتی نوبت به سلامت پوست می رسد، مهم است که به یک دلیل درک کلی از محتوای pH بالا و پایین داشته باشیم. : انتخاب محصولاتی که پوست را تا حد امکان سالم و شاداب نگه می دارد. همه اینها با سطح pH طبیعی پوست شروع می شود.

pH ایده آل برای محصولات مراقبت از پوست

پوست شما در سطح pH طبیعی خود (4-6) در بهترین حالت خود قرار دارد، به همین دلیل محصولات مراقبت از پوست شما (از جمله پاک کننده ها) باید دارای pH یکسان یا نزدیک به PH پوست شما باشند. اگر از پاک کننده ای استفاده کنید که pH متعادلی ندارد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سطح pH پوست شما ممکن است به خطر بیفتد، که می تواند منجر به مشکلات پوستی زیادی شود. به صورت کلی ، محلول های شستشوی صورت کف کننده، PH پوست را به 10 می رساند در حالی که محلول های شستشوی کرمی بدون کف، پوست را در pH طبیعی خود باقی می گذارند.

چگونه بهترین پاک کننده را برای پوست خود انتخاب کنیم؟

یک پاک کننده آرایشی کامل اساساً یک پاک کننده با pH متعادل است که با PH پوست هماهنگ است. اگر پاک کننده آرایشی بیش از حد قلیایی باشد، پوست تمیز می شود اما چربی طبیعی سطح آن پاک می شود و باعث خشکی، تیرگی و پیری زودرس خواهد شد. برعکس، اگر به اندازه ی کافی قلیایی نباشد، به تمیزی مطلوبی نخواهید رسید که این موضوع، خود به تنهایی پوست شما را مستعد جوش می کند. از این رو، همیشه خوب است که پاک کننده ای را انتخاب کنید که دارای pH پایین تری باشد. با این که PH پایین تر کمی اسیدی است، اما این مقدار از اسیدی بودن برای لایه ی اسیدی پوست مضر نخواهد بود؛ بلکه این نوع از پاک کننده با سیستم طبیعی پوست کار می کند و در عین حال هم آن را تمیز و سالم نگه می­دارد.

چرا پاک کننده های با pH بالا وجود دارند؟

پاک کننده های آرایشی با pH بالا می توانند در از بین بردن آلودگی ها و چربی های اضافی بهتر عمل کنند. برای خنثی کردن اثر منفی PH بالا، توصیه می شود از یک تونر آبرسان و متعادل کننده pH استفاده کنید. محصولات متعادل کننده pH به فرمولی از pH 4 تا pH 7 اشاره دارند. اگر تونر مورد استفاده شما در سطح pH طبیعی پوست شما باشد، می توانید به طور موثر ، PH پوست خود را متعادل کنید. لایه بردارها زمانی بهترین عملکرد را خواهند داشت که PH آنها در pH 3.5 باشد تا نوسازی سلولی را تحریک کنند.

چه مقدار pH پاک کننده برای پوست من بهترین است؟

هنگامی که شما یک نوع پوست معمولی دارید، احتمالا می توانید یک پاک کننده با pH بالاتر را تحمل کنید و با یک تونر با این تفاوت PHیی که در پوست شما ایجاد خواهد شد، مقابله کنید. برای کسانی که پوست حساس، آکنه دار، خیلی چرب یا خیلی خشک دارند، بهتر است یک پاک کننده زیر PH 7، ترجیحاً بین 4.5 تا 6 انتخاب کنند.

مزایای استفاده از پاک کننده با pH پایین

این نوع از پاک کننده های صورت معمولاً باعث خشکی پوست صورت نمی‌شوند؛ پاک‌کننده‌های آرایشی با pH پایین دارای بافت ژل مانند، شیری یا کرمی هستند که ممکن است نسبت به فوم (شکل محبوبی که معمولا پاک‌کننده‌های آرایشی با pH بالا را شامل می شود) ، کمتر باعث خشکی پوست می شوند.

در pH پایین‌تر، چربی‌های داخل پوست حفظ می‌شوند، که برای کسانی که مستعد ابتلا به اگزما یا خشکی هستند، این نکته بسیار حائز اهمیت است. همچنین این نوع از پاک کننده ها، از لایه ی اسیدی پوست محافظت می کنند. لایه اسیدی یک لایه نازک است که روی سطح پوست قرار می گیرد. این لایه از روغن، عرق و اسیدهای چرب تشکیل شده است و از پوست در برابر باکتری ها و ویروس های بالقوه مضر که ممکن است وضعیت پوست را مختل کنند، محافظت می کند. طبق یک مطالعه در سال 2018، پاک‌کننده‌های با pH پایین ممکن است بر شرایط پوست تأثیر مثبت بگذارند و نگرانی‌هایی مانند آکنه، اگزما و پیری را از بین ببرند.

با این حال، همه­ ی پاک کننده های آرایشی که PH بالایی دارند لزوماً مضر نیستند، به‌ویژه برای کسانی که نگرانی‌های پوستی خاصی دارند و می‌توانند مواد قلیایی و خشک‌کننده‌تری را روی پوست خود تحمل کنند. پاک کننده های با pH بالاتر بیشتر شبیه به محلول های شستشوی قوی هستند که پوست را کاملا تمیز می کنند. این نوع از محلول­های شستشو بهترین انتخاب برای پوست های چرب هستند. در پوست‌های چرب که سبوم در عرض 20 دقیقه پس از پاک‌سازی مجدداً خود را برقرار می‌کند، استفاده از پاک‌کننده‌های آرایشی با pH بالا مانعی ندارد.

چگونه بفهمیم یک پاک کننده و یا محلول شستشو دارای PH پایین است یا خیر؟

با توجه به همه ی موارد ذکر شده، ما می دانیم که یک پاک کننده آرایشی با pH پایین انتخاب مناسبی برای اکثر انواع پوست است، اما چگونه بفهمیم که یک پاک کننده آرایشی دارای pH پایین است؟ اگر PH محصول روی برچسب درج نشده است و نوارهای نشانگر pH وجود ندارد، بهترین راه برای تشخیص این­که آیا پاک کننده دارای pH متعادل است یا خیر این است که ببینید آیا داخل پاک کننده حباب وجود دارد یا خیر. اگر پاک کننده مورد نظر، به شکل فوم است و یا این که کف می کند، به این معنی است که یک پاک کننده با pH بالا است. ولی اگر بر پایه کرم و ملایم است، پس محلول شستشویی با PH پایین است. بنابراین، هرچه کف کمتر باشد، در بیشتر موارد PH پایین تر است. به­ علاوه، محصولاتی که دارای علامت "pH متعادل" هستند، برای تقلید از سطح pH طبیعی پوست فرموله شده اند و سطح pH پوست شما را افزایش نمی دهند.

اکنون می دانید که عبارت "PH-balanced" که روی لیبل اطلاعات پاک کننده آرایشی شما نوشته شده است به هیچ وجه یک ترفند بازاریابی نیست. در نتیجه یک پاک کننده با pH متعادل انتخاب کنید و پوست خود را شاداب و سالم نگه دارید!

انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست