0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی انواع براش های آرایشی: راهنمای کامل نام ها و موارد استفاده براش های آرایشی

براش های آرایشی برای دستیابی به ظاهری بی عیب و نقص هنگام استفاده از لوازم آرایشی، ضروری هستند و به شما کمک می کنند که روز خود را با اعتماد به نفس شروع کنید. با این حال، تنوع گسترده براش های موجود در بازار می تواند تجربه خرید و انتخاب براش را برای شما ترسناک کند. اگر یک ست مولتی پک براش های آرایشی هم بخرید، ممکن است حتی نام همه براش های آرایشی را ندانید و یا این که نتوانید کاربردهای خاص هر کدام از آن ها را تشخیص دهید.

بررسی انواع براش های آرایشی به تنهایی یک چالش دلهره آور است. بنابراین، ما در بلاگ فروشگاه اینترنتی شهرو گزینه‌ها را به مفیدترین و چند منظوره‌ترین ابزارها تقسیم کرده‌ایم. دانستن نحوه استفاده ازهر کدام از براش های یک ست آرایشی، دقت و کنترلی را که برای دستیابی به طیف متنوعی از ظاهر نیاز دارید، امکان پذیر می کند.

براش های عمومی صورت

1.براش پودر

براش پودری معمولاً یک براش ضخیم و پر فیبر – اعم از مصنوعی یا طبیعی است. این براش آرایشی که یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین براش های آرایشی است و به سختی می توانید یک مجموعه آرایشی را بدون آن پیدا کنید، ابزار مهمی است که باید آن را در کیف آرایش خود داشته باشید.

برای استفاده از براش پودری برای فاندیشن، براش را در محصول پودری فرو کنید - که برای پودرهای فشرده و غیرفشرده قابل استفاده است - و به صورت دایره ای یا حرکات چرخشی بچرخانید تا زمانی که به پوشش یکنواخت برسید.از بین انواع براش­ های آرایشی، براش های پودری برای افزودن رنگی مانند رژگونه زمانی که می خواهید نتیجه طبیعی تر و رنگدانه کمتری روی پوست صورت خود داشته باشید، گزینه ی مناسبی هستند.

براش پودر

2. براش رژگونه

برس رژگونه کوچک­تر از براش پودری است و دارای شکلی گنبدی با موهای بلند و فوق العاده نرم است. با این حال، برس رژگونه ای که انتخاب می کنید به نحوه استفاده از رژگونه (روی برجسنگی گونه ها در مقابل استخوان گونه) و اثر دلخواه شما (اثر روشن رنگ در مقابل پوشش دهی بالا) بستگی دارد.

براش رژگونه

3. براش کانتور

استفاده از براش ‌های کانتورینگ می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد؛ همانطور که خود کانتور کردن نیز نسبتا چالش برانگیز است، اما داشتن یک براش مناسب می تواند این مرحله ی چالش برانگیز را برای شما بسیار آسان کند.

از این براش برای دستیابی به گونه ها و ساختار صورت زاویه دار و مشخص استفاده می شود.کانتورینگ مهارتی است که هر عاشق صنعت زیبایی باید آن را داشته باشد، اما هر فردی برای حرفه ای شدن در انجام آن نیاز به تمرین دارد. بدترین سناریو زمانی که در حال تلاش برای یک کانتور خوب هستید؛ می تواند رگه های تیره و ترکیب نشده روی پوست صورت باشد. اولین قدم برای انجام یک کانتورینگ حرفه ای، سرمایه گذاری روی یک براش زاویه دار خوب است، مهم است که از براش های زاویه دار به جای براش های صاف استفاده کنید زیرا به شما امکان می دهند منحنی های طبیعی صورت خود را دنبال کنید و دقیق تر و با چالش کمتری کانتورینگ را انجام دهید.

براش کانتور

4. بلندر آرایشی

بلندرهای آرایشی کاربرد گسترده ای دارند و برای استفاده از کرم پودر مرطوب و خشک، رژگونه، هایلایتر و کانسیلر مناسب هستند. بلندرها یکی از محبوب ترین ابزار آرایشی در میان انواع براش های آرایشی برای همه ی آرایشگران و بلاگرهای آرایشی هستند چرا که آن­ها یک راه عالی برای استفاده از محصولات زیادی هستند. می توانید از آن به عنوان یک اعمال کننده پرایمر برای ایجاد یک پایه یکنواخت و جامد استفاده کنید. حتی می توانید از آن برای استفاده از ضد آفتاب یا کرم های موضعی استفاده کنید. البته معمولاً بسیاری از افراد از آن برای استفاده از فاندیشن و ترکیب رژگونه، برنزر و هایلایتر استفاده می کنند.بلندرهای آرایشی، فاندیشن را به طرز فوق العاده ای روی پوست پخش می کنند، به خصوص اگر پوست شما خشک شده باشد. اگر به هر دلیلی دچار خشکی پوست شده اید، توصیه می‌کنیم که از یک اسفنج مرطوب با حرکات فشاری آرام استفاده کنید.

بلندر آرایشی

5. براش کانسیلر

این براش‌های مفید کوچک به شما این امکان را می‌دهند که محصول را با دقت در قسمت‌هایی از صورت خود بمالید که یک براش بزرگ‌تر نمی‌تواند این اعمال را انجام دهد (زیر چشم‌ها، دو طرف بینی یا روی یک لک). از آن­جایی که کانسیلرها معمولاً به شکل کرم یا مایع هستند، بهتر است به سراغ براش های کانسیلر با موی مصنوعی بروید.

براش کانسیلر

6. براش سایه چشم صاف

یک براش سایه‌زن مسطح قطعاً یکی از مواردی است که در مجموعه براش های آرایشی خود حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد. موهای مصنوعی این براش که بسیار شبیه به موهای طبیعی هستند راهی برای اعمال مشخص و یکنواخت سایه چشم هستند. این نوع براش برای ایجاد سایه روشن پشت پلک چشم یا ایجاد یک هاله با سایه ی چشم مورد نظر مناسب است.

7. براش سایه چشم

این براش برای اعمال رنگ های مختلف روی پلک­­ ها استفاده می شود.  براش عمومی سایه چشم یک براش کوچک و معمولاً کلفت است که برای پخش کردن سایه چشم در سراسر پلک و ناحیه بالای چشم است. این وسیله، یک ابزار عالی برای استفاده از پرایمر سایه چشم نیز هست. برای استفاده از آن کافیست به سادگی براش را در سایه فرو کنید، پودر سایه ی اضافی را بردارید و روی پلک ها بمالید. برای اثر رنگدانه بیشتر و پررنگ تر شدن سایه ، می توانید قلم مو را در آب فرو کنید.

این براش ها در حالی که اندازه های متفاوتی دارند، معمولاً به شکلی متناسب با انحنای چشم هستند؛ ولی برخی از آن ها زاویه دار بوده و برای اضافه کردن رنگ هایی مجزا به گوشه ی چشم و یا ایجاد خط با یک رنگ با کنتراست متفاوت و حتی کانتور کردن آرایش چشم به کار می روند.

براش سایه چشم

8. براش خط چشم

انواع مختلفی از براش های خط چشم وجود دارد (براش های صاف، براش های زاویه دار)، اما یک براش باریک و بسیار ظریف مانند این برای ایجاد خطوط نازک و دقیق مفید است. سمت خم شده این ابزار دو طرفه به صورت ارگونومیک طراحی شده است و به طور خاص برای افرادی که می خواهند خط چشم های بزرگ تری بکشند، در نظر گرفته شده است؛ در حالی که سمت دیگر برای کارهای دقیق تر و خطوط ظریف، بهترین انتخاب است. با تمرین زیاد و با روش های مختلف، می توانید به بهترین و حرفه ای ترین روش ممکن، انواع خط چشم ها را برای خود بکشید.

براش خط چشم

9. براش ابرو

براش زاویه دار ابرو برای استفاده از انواع محصولات ابرو مانند سایه ابرو و ژل ابرو بسیار مفید است. براش ابرو برای شانه کردن و فرم دادن به ابروهای شما نیز استفاده می شود. در حالی که می توانید با انواع روش های مختلف کاری کنید که ابروهایتان پرتر به نظر برسند، اما با استفاده از براش ابرو می توانید کاری کنید که ابروهایتان طبیعی‌تر به نظر برسند، چرا که یکی از موارد مهم برای داشتن ظاهری شیک و مرتب در صورت،ابروهای براش‌شده می باشند.

براش ابرو

10. براش لب

یک براش لب نازک برای یک آرایش بی عیب و نقص لب بسیار ضروری است، به خصوص زمانی که می خواهید از رنگ های تیره تر استفاده کنید که در عوض به دقت زیادی هم نیاز دارید.با استفاده از براش آرایشی مخصوص رژ لب، به جای استفاده مستقیم از خود رژ لب، می توانید دقت بیشتری در خط کشیدن و پر کردن لب های خود داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از یک برس لب نیز برای ایجاد رنگ های مختلف استفاده کنید، که وقتی مستقیماً از خود رژ لب ها استفاده می کنید، انجام این کار بسیار سخت‌تر خواهد بود.

براش لب

پاکسازی و شستشوی براش ها

در حالی که ما در مورد براش های آرایشی صحبت می کنیم، توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که مراقب براش های خود که به طور روزمره از آن ها استفاده می­کنید باشید تا از عفونت، جوش ها و سایر اثرات نامطلوب که ناشی از باکتری ها و آلودگی های براش های کثیف می باشند، جلوگیری کنید. به همین دلیل فراموش نکنید که بلندر ها و براش های خود را چند بار در هفته به صورت منظم بشویید. برای شستن براش ها و دور نگه داشتن باکتری ها، از یک پاک کننده ملایم یا پاک کننده مخصوص برس استفاده کنید. ابتدا موهای براش ها را خیس کنید (از ریختن آب روی دسته ها خودداری کنید)؛ سپس، براش را روی یک حوله کاغذی بچرخانید یا یک دستمال پاک کننده براش آرایشی را امتحان کنید و این کار را تا زمانی که براش تمیز شود تکرار کنید. با شستشوی کامل موهای براش با آب، مطمئن شوید که هیچ صابونی در آن باقی نمانده است. اجازه دهید براش ها در هوا خشک شوند تا شکل خود را حفظ کنند.

براش های های آرایشی و استفاده از آن­ها می تواند چالش برانگیز و پیچیده باشد، اما با آشنایی دقیق با انواع پرکابرد و مختلف براش های آرایشی و دانستن نحوه استفاده صحیح از آن­ها، می توانید در آرایش خود تغییرات شگفت انگیزی اعمال کنید!

شستشوی براش های آرایشی