0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
روش کامل ماساژ صورت و فواید آن

ماساژ صورت از جمله درمان هایی هست که می توانید در مراکز تخصصی یا حتی خودتان آن را به تنهایی و در خانه انجام دهید. برای انجام این کار می‌توانید از لوسیون‌ها، روغن‌ها یا پاک‌کننده های مختلف با ماساژ صورت  و با استفاده از غلتک های ماساژ صورت استفاده کنید. ماساژ صورت به سلامت پوست کمک می کند و در عین حال عضلات صورت شما را آرام نیز می کند. به همین دلیل، ماساژ یک اثر آرامش بخش و جوان کننده دارد و به شما کمک می کند ظاهر و احساس بهتری داشته باشید.

چه بخواهید از ماساژ صورت صرفاً برای آرامش استفاده کنید و چه برای درمان یک بیماری خاص، تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید.

فواید ماساژ صورت

مزایای ماساژ صورت

در ادامه با فروشگاه اینترنتی شهرو همراه باشید تا فوایدی را که تحقیقات بسیاری به آن ها اشاره کرده اند، بررسی کنیم.

1. ضد پیری و چین و چروک

یکی از مزایای اصلی ماساژ صورت، عملکرد آن در بهبود ظاهر کلی پوست است. یک مطالعه در سال 2017 اثربخشی ماساژ صورت را با استفاده از یک دستگاه ماساژ، بررسی کرد. شرکت کنندگان به مدت 8 هفته از دستگاه ماساژ صورت و کرم ضد پیری روی صورت و گردن خود استفاده کردند. اثرات کرم هنگام استفاده با ماساژ صورت افزایش یافت و بهبود در چین و چروک، افتادگی پوست و بافت دیده شد. محققان همچنین اثرات ماساژ صورت را بر روی ریزنمونه ها یا نمونه های پوستی ex vivo بررسی کردند. به مدت 10 روز، نمونه های پوست با استفاده از دستگاه ضد پیری دو بار در روز به مدت 1 دقیقه ماساژ داده شد. در مقایسه با ریزنمونه های پوستی درمان نشده، این دستگاه باعث افزایش میزان بیان در پروتئین های پوستی می شود که اثر ضد پیری روی پوست دارند.

2. درمان آکنه و جوش صورت

تحریک پوست از طریق ماساژ ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش ظاهر آکنه کمک کند. بسیاری از افراد به انجام ماساژ با استفاده از روغن های مختلف برای درمان آکنه ی صورت خود بسنده می کنند. نکته ی مهم این است که اگر خودتان در خانه قصد ماساژ صورت خود را دارید ، لازم است که از هرگونه حرکات خشن یا لایه برداری های بیش از حد بخصوص در نواحی حساس خودداری کنید.

3. داشتن پوستی درخشان و روشن

اگر می خواهید پوستی روشن، درخشان و شفاف داشته باشید، ماساژ صورت مهم ترین راه حل ممکن می باشد. تحقیقات انجام شده در سال 2002 نشان داد که 59 درصد از زنانی که ماساژ صورت انجام داده اند، احساس طراوت و شادابی زیادی را برای پوست صورت خود گزارش کرده اند.

حدود 54 درصد از این زنان، پوست انعطاف پذیری را گزارش کردند، در حالی که 50 درصد سفت شدن پوست را تجربه کردند. بسیاری از شواهد نشان می دهد که تحریک عضلات صورت می تواند به سفت شدن پوست، تسکین عضلات و در نتیجه تقویت گردش خون کمک کند.

4. ایجاد جریان گردش خون در پوست

استفاده از غلتک ماساژ صورت تاثیر مثبتی بر جریان خون پوست دارد که ممکن است به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

بر اساس یک مطالعه کوچک در سال 2018، افرادی که 5 دقیقه صورت خود را با غلتک ماساژ انجام دادند، حداقل 10 دقیقه پس از ماساژ، جریان خون در آن ناحیه افزایش یافت. پس از 5 هفته ماساژ، پاسخ جریان خون به گرما به طور قابل توجهی بهبود یافت.

5. جوانسازی پوست

ماساژ صورت می تواند به کاهش تنش و در عین حال به افزایش آرامش و سلامت پوست کمک کند.

تحقیقات انجام شده در سال 2018 به تأثیر ماساژ صورت با دستگاه در تشویق جوانسازی صورت اشاره می کند. در این تحقیقات نشان داده شد که دستگاه تمرین ماساژ صورت، ضخامت عضلات صورت و سطح مقطع را در زنانی که از این دستگاه به مدت 30 ثانیه، دو بار در روز به مدت 8 هفته استفاده می کردند، افزایش می دهد و درنتیجه باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

6. بهبود جای زخم ها و یا التهاب ناشی از جوش

اگر جای زخم صورت دارید که در حال بهبود است، ماساژ صورت می تواند بسیار مفید باشد. ماساژ بافت زخم و نواحی اطراف آن ممکن است به افزایش جریان خون، شل شدن بافت‌های مجاور و صاف کردن برجستگی‌ها کمک کند. همچنین ماساژ صورت ممکن است به تسکین علائمی مانند درد، خارش و حساسیت نیز کمک کند. محققان در سال 2014 دریافتند که ماساژ درمانی در کاهش درد و خارش پوست موثر بوده و در عین حال ظاهر زخم های برجسته ناشی از سوختگی و یا جوش ها را بهبود می بخشد.

چگونه یک ماساژ 5 دقیقه ای ضد پیری صورت انجام دهیم؟

همه ما می خواهیم برای همیشه جوان بمانیم، اما پیری در هر صورت در راه ما قرار می گیرد. هزاران محصول مراقبت از پوست، لوازم آرایشی و داروهای خانگی وجود دارند که ادعا می‌کنند خواص ضد پیری دارند. اما آیا می دانید که یک ماساژ روزانه فقط به مدت 5 دقیقه می تواند به شما کمک کند تا پوست خود را به طور طبیعی جوان نگه دارید؟ بله، ما در مورد یک تکنیک عملی ساده صحبت می کنیم که فقط 5 دقیقه از برنامه روزانه شما را می گیرد و می تواند چهره ای شاداب، جوان، برجسته، خوش حالت به شما هدیه دهد.

شما می توانید در خانه خود ماساژ صورت را انجام دهید. قبل از شروع، صورت و دست های خود را تمیز کنید. از مقدار کمی سرم، روغن و یا پاک کننده استفاده کنید تا انگشتانتان به راحتی روی پوستتان سر بخورند و بچرخند. می توانید از سطح کف دست نیز استفاده کنید.

چه 5 دقیقه یا یک ساعت کامل وقت داشته باشید، می‌توانید عناصر مورد علاقه خود را برای ایجاد یک روال ماساژ صورت فردی بچینید. هر حرکت را پنج بار تکرار کنید و به مدت 20 تا 30 ثانیه روی یک منطقه خاص تمرکز کنید. بهتر است از فشار ملایم اما محکم استفاده کنید. چندین تکنیک وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

مواد مورد نیاز :

یک محلول شستشوی صورت گیاهی ملایم، گلاب تازه،محصول ضد پیری مورد علاقه شما (یک روغن خوب صورت / یک کرم صورت غنی / یک مرطوب کننده غلیظ) ، کرم مرطوب کننده دور چشم

مراحل ماساژ صورت:

1. آماده شوید

با پاکسازی صورت خود با یک محلول شستشوی ملایم صورت گیاهی شروع کنید. به یاد داشته باشید، داشتن صورت تمیز برای اجازه دادن به نفوذ محصول ضد پیری به پوست و اثربخش بودن ماساژ ضروری است. قبل از استفاده از محلول شستشوی صورت، مطمئن شوید که پوست شما را خیلی خشک یا سفت نمی کند. بلافاصله صورت خود را به گلاب تازه نیز آغشته کنید. گلاب جز موادی است که باعث پاکسازی منافذ پوست صورت می شود و مراحل بعدی را موثرتر می کند. همچنین گلاب دارای اثرات ضد پیری است. استفاده از گلاب به صورت موضعی علاوه بر تسکین پوست تحریک شده؛ ممکن است بروز چین و چروک در پوست صورت را نیز کاهش دهد.

2. پایه را ایجاد کنید.

مقداری روغن یا کرم مرطوب کننده را با نوک انگشتان خود بردارید و روی تمام صورت و گردن خود بمالید. همچنین کرم زیر چشم را به صورت نقاط کوچک دور چشم خود بمالید. دست های شما نباید خیلی چرب باشد تا از ماساژ محکم و موثر اطمینان حاصل شود.

3. ماساژ گردن

اکنون زمان شروع ماساژ است. بهترین روش ممکن این است که ابتدا گردن خود را ماساژ دهید و سپس به تدریج به سمت بالا بروید. ابتدا، کف دست خود را صاف روی گردن خود قرار دهید به طوری که انگشتانتان به صورت مورب در سراسر آن قرار گیرند و نوک انگشتان به سمت گوش شما باشد. با حرکت دادن کف دست ها به سمت پایین، گردن را به آرامی ماساژ دهید. حرکت را 5 بار از هر دو طرف تکرار کنید.

4. ماساژ چانه و فک

تمام انگشتان خود را مشت کنید و آن­ها را زیر چانه خود قرار دهید. هر دو انگشت شست خود را رها کنید و آنها را در کنار خط فک قرار دهید تا بتوانید دستان خود را حرکت دهید. سپس، مشت ها را با حرکتی آهسته اما محکم به سمت بالا بلغزانید تا به گوش خود برسید. این کار را 5 بار انجام دهید.

5. ماساژ گونه

اکنون، با نگه داشتن انگشتان شست در وضعیت قبلی، یعنی زیر چانه، مشت ها را باز کنید. نواحی گونه خود را با کف دست خود بپوشانید و آنها را به سمت بالا بلغزانید تا از استخوان گونه خود فراتر رفته و به گوش شما برسد. این حرکت کاملا شبیه به حرکت قبلی است. این حرکت را نیز 5 بار تکرار کنید.

6. ماساژ چشم ( ناحیه زیر چشم )

مهم است که نواحی زیر چشم خود را با انگشت حلقه ماساژ دهید زیرا در غیر این صورت ممکن است فشار زیادی به پوست ظریف وارد کنید. بنابراین، به سمت بالا نگاه کنید تا ماهیچه های متصل به پلک پایین کمی سفت تر شوند و کرم را با نوک انگشت حلقه خود در حفره های زیر چشم خود ماساژ دهید. باید از گوشه های داخلی چشم شروع کنید و با رسیدن به لبه های بیرونی ابرو به تدریج متوقف شوید. هنگام فشار دادن انگشتان به پوست خود ملایم باشید و حرکت دایره ای به سمت بالا را دنبال کنید. حرکت را 6 بار (سه بار در جهت عقربه های ساعت و سه بار خلاف جهت عقربه های ساعت) برای هر دو چشم تکرار کنید.

7. ماساژ پیشانی

نوک تمام انگشتان خود را در مرکز پیشانی خود قرار دهید. بین ابروها و نوک انگشتان باید فاصله کمی وجود داشته باشد. اکنون، از آن حالت شروع کنید، با انجام حرکات دایره ای کوچک، مسیر خود را تا خط مو و همچنین نواحی شقیقه ماساژ دهید. این کار را 5 بار انجام دهید.

8. ماساژ بینی

نوک انگشتان اشاره و انگشت حلقه را درست روی پل بینی خود قرار دهید و ناحیه بین ابروهای خود را به آرامی با حرکات بالا به پایین ماساژ دهید. آن را برای 5 بار تکرار کنید.

آنچه شما باید درباره ی ماساژ صورت به خاطر بسپارید

در اینجا چند ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند یک ماساژ ضد پیری صورت 5 دقیقه ای انجام دهید که واقعاً مؤثر است:

هرگز صورت و گردن خود را با حرکت رو به پایین ماساژ ندهید. برای جلوگیری از افتادگی، حرکت دست به سمت بالا الزامی است.

در حالی که باید پوست خود را محکم و عمیق ماساژ دهید، توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که به اندازه کافی ملایم باشید تا پوست (به ویژه در ناحیه زیر چشم) تحت هیچ شرایطی کشیده نشود. کلید یک ماساژ موفق صورت، اعمال فشار مناسب (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم) است که برای تحریک عضلات صورت لازم است. اطمینان حاصل کنید که انگشتانتان به راحتی روی پوست صورتتان می لغزند در حالی که اصطکاک و کمی گرما نیز ایجاد می شود.

روزی 5 دقیقه صورت خود را ماساژ دهید و تا آخر عمر سرشار از سرزندگی و شادابی به نظر برسید.

مراحل ماساژ صورت