0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
12 نکته درباره این که چگونه از موهای رنگ شده خود مراقبت کنیم؟

12 نکته در مورد نحوه مراقبت از موهای رنگ شده در خانه

سالن آرایشگاه ممکن است مکانی عالی برای رنگ کردن موهای شما باشد، اما در مورد مراقبت از موهای رنگ شده چطور؟ تمام آن چه شما نیاز دارید چند نکته است که به شما کمک می کند از موهای رنگ شده خود در خانه مراقبت کنید بدون اینکه پول زیادی خرج کنید! رنگ کردن موهایتان باعث می شود که مواد شیمیایی به موهای شما نفوذ کند و آنها را مستعد خشکی، آسیب و شکستگی کند. به همین دلیل موهای رنگ شده شما بدون مراقبت های بعدی مناسب ، به راحتی بی روح و کدر خواهند شد.

با شهرو همراه باشید تا با 12 نکته ای که پس از رنگ کردن موهای خود باید رعایت کنید، آشنا شوید.

1.قبل از اینکه موهای تازه رنگ شده را بشویید، سه روز صبر کنید.

حداقل تا 72 ساعت پس از رنگ کردن، موهای خود را نشویید؛ در غیر این صورت، رنگ به راحتی پاک می شود. فرآوری شیمیایی در حین رنگ کردن مو، کوتیکول های مو را باز و مستعد آسیب می کند. رنگ‌های مو، ساختار مو را از نظر شیمیایی تغییر می‌دهند. این مو متخلخل تر و مستعد آسیب است.

2. از شامپوی محافظ رنگ استفاده کنید.

نوع شامپویی که استفاده می کنید نقش مهمی در جلوگیری از از دست دادن شادابی رنگ موهای شما دارد. هنگامی که موهای خود را می شویید، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این نوع شامپوها از موهای شما محافظت می کنند و همچنین pH طبیعی آن را متعادل می کنند. شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، رنگ موهای شما را حفظ می کنند و باعث می شوند که رنگ مو سریعا محو نشود. آنها همچنین حاوی ترکیبات آبرسان و مغذی هستند که موهای شما را بازسازی و ترمیم می کنند. از  استفاده از شامپوهای حاوی مواد خشن مانند سولفات ها و الکل ها خودداری کنید، چراکه آنها رنگ و رطوبت را از موهای شما می گیرند.

3. موهای رنگ شده خود را کمتر شامپو بزنید.

شستن مکرر موهای رنگ شده باعث می شود که رنگ موها از بین برود و کم رنگ شود. شستن مکرر موها را نیز از چربی طبیعی آن پاک می کند و آن را خشک، کدر و بی روح می کند. برای جلوگیری از این امر، موهای خود را کمتر بشویید. این باعث می شود رنگ مو نیز زنده تر به نظر برسد.

4. برای موهای رنگ شده خود از نرم کننده استفاده کنید.

هر بار که موهای رنگ شده خود را شامپو می کنید، باید از نرم کننده استفاده کنید. مطمئن شوید که نرم کننده برای موهای رنگ شده نیز بی خطر است. این نرم کننده ها یک سد محافظ روی تارهای مو ایجاد می کنند. این به مهر و موم شدن کوتیکول ها و قفل شدن رطوبت کمک می کند که به موهای شما حجم و درخشندگی می بخشد. بنابراین، موهای شما را نرم، سالم و براق می کند.

5. قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب را محدود کنید.

از دوش گرفتن طولانی مدت یا در معرض رطوبت بودن خودداری کنید زیرا هوای مرطوب باعث محو شدن رنگ مو می شود. هنگام حمام کردن از کلاه دوش استفاده کنید و موهای خود را اغلب خیس نکنید. بهتر است با سرم های ضد رطوبت به خصوص در فصول بارانی از موهای خود محافظت کنید.

6. از دماهای بالا برای شست و شو و یا حالت دادن به موهای خود تا حد ممکن اجتناب کنید.

سعی کنید دوش های خنک یا ولرم را انتخاب کنید زیرا آب داغ می تواند به موهای رنگ شده آسیب برساند و رنگ آن­ها را محو کند. این موضوع در مورد ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتو مو و یا حتی سشوار نیز صادق است. در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت بالا، پوشش محافظ بیرونی مو مختل می شود؛ زیرا گرما کوتیکول را باز می کند و رنگ به راحتی خارج می شود. پس بهتر است هر زمان که مجبور به حالت دادن به موهای خود هستید از یک سرم مو محافظ حرارتی یا اسپری مو استفاده کنید.

7. برای صاف کردن و درخشندگی موهای رنگ شده از نرم کننده های قوی و مغذی استفاده کنید.

برای درخشندگی بیشتر، یک بار در هفته موهای رنگ شده خود را با یک نرم کننده یا ماسک موی قوی و تقویتی بپوشانید. ماسک مو را روی موهای مرطوب بمالید و آن را از ریشه تا نوک شانه کنید. موهای خود را به صورت کش بکشید و در جای خود سنجاق کنید یا آن را در یک حوله نرم بپیچید و بگذارید این مواد به مدت 30 دقیقه روی موهایتان بماند. هنگامی که آن را آبکشی می کنید، موهای نرم تر و درخشان تری خواهید داشت.

یکی دیگر از عوارض جانبی که با رنگ کردن موهای شما به وجود می آید، آسیب پروتئینی به موهای شما است. می‌دانید که موهای شما زمانی که شروع به کشیده شدن و کنده شدن می‌کنند به این معنی است که نیاز مبرمی به پروتئین دارند. تنها راه حل این مشکل، تغذیه مو با پروتئین است. می توانید از درمان های پروتئینی خریداری شده در فروشگاه ها یا ماسک موهای مختلف استفاده کنید.

تخم مرغ مملو از پروتئین هایی است که به تغذیه موهای شما کمک می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که سس مایونز موخوره را رام می کند و موهای شما را صاف می کند. بنابراین، استفاده منظم از این پک مو ممکن است به ترمیم آسیب پروتئین و بازیابی سلامت موهای شما کمک کند. در اینجا یک ماسک پروتئین ساده DIY وجود دارد که می توانید آن را روی موهای خود امتحان کنید.

شما به یک عدد تخم مرغ و دو قاشق غذا خوری سس مایونز نیاز خواهید داشت.

روش استفاده: در یک کاسه، یک تخم مرغ کامل و دو قاشق غذاخوری سس مایونز را با همزن بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

موهای خود را به مخلوط آغشته کرده و بیشتر روی ساقه و نوک موهای خود تمرکز کنید. بعد از این که تمام موهای خود را با این مخلوط پوشاندید، 45 دقیقه به آن ها استراحت بدهید و سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات و آب خنک بشویید. شما می­توانید این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

8. یک رژیم غذایی سالم را حفظ کنید تا موهایتان عالی به نظر برسد.

آنچه می خورید با سلامت موهای شما و ظاهر آن ارتباط مستقیمی دارد. مواد مغذی حاصل از یک رژیم غذایی سالم انرژی لازم برای رشد و درخشندگی مو را فراهم می کنند. غذاهایی که سرشار از آهن و پروتئین هستند با ساختن کراتین، پوست سر و موهای شما را تغذیه می‌کنند؛ همچنین پروتئین موهای شما را تقویت می‌کند، بافت آن را بهبود می‌بخشد و رشد مو را تحریک می‌کند. از گوشت بدون چربی، ماهی، پنیرهای کم چرب، سفیده تخم مرغ، اسفناج و سویا استفاده کنید تا موهای رنگ شده خود را به بهترین شکل حفظ کنید. بین وعده های غذایی از میوه ها، آجیل، سبزیجات و غلات استفاده کنید.

9. مکمل ها سلامت موهای رنگ شده را بهبود می بخشند.

ویتامین ها کلید دیگری برای حفظ سلامت و درخشندگی موهای رنگ شده هستند. ویتامین C رگ های خونی پوست سر را سالم نگه می دارد. ویتامین C همچنین به جذب آهن از پروتئین های گیاهی کمک می کند. بیوتین، ویتامین B ضروری، موهای ضعیف را تقویت کرده و بافت آن را بهبود می بخشد. با این حال، تحقیقات برای اثبات دقیق این موضوع هنوز محدود است. بیوتین در ماهی سالمون، هویج، زرده تخم مرغ و ساردین یافت می شود. هنگامی که رژیم غذایی شما فاقد ویتامین است، مصرف مکمل های ویتامین می تواند به سلامت و قوی ماندن موهای شما و بدن شما کمک کند.

10. برای محافظت از موهای خود در برابر نور خورشید از محصولاتی استفاده کنید که قدرت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند.

در هر فصلی که باشد، اشعه های خورشید می توانند رنگ مو را محو کنند. سعی کنید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید. هنگامی که در یک روز روشن بیرون هستید، با استفاده از محصولات حاوی محافظ UV از موهای رنگ شده خود محافظت کنید. بسیاری از محصولات حالت دهنده، نرم کننده ها و اسپری های مو دارای SPF هستند. برخی از محصولات محافظت کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش حتی حاوی ترکیبی از ویتامین ها هستند که به ترمیم موهای رنگ شده و جلوگیری از آسیب های بعدی کمک می کند. اگر می‌دانید که برای مدت طولانی بیرون زیر نور خورشید خواهید بود، برای محافظت بیشتر از کلاه استفاده کنید. در طول تابستان، زمانی که پرتوهای خورشید در مضرترین سطوح خود هستند، در طول روز از یک اسپری مرطوب کننده با SPF 10 تا 15 برای موهای خود استفاده کنید تا از موهای رنگی خود محافظت کنید.

11. از قرار دادن موهای رنگ شده خود در معرض کلر اجتناب کنید.

کلر موجود در استخرهای شنا می تواند موهای شما را تغییر رنگ داده و آن را ضعیف کند. به همین دلیل است که قبل از رفتن به استخر، انجام اقدامات احتیاطی ضروری است. برای شروع، همیشه از کلاه شنا استفاده کنید که از تماس آب با موهایتان جلوگیری کند. برای محافظت بیشتر، از یک نرم کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید که مانعی بین آب کلر و موهای شما ایجاد کند. اگر زمان زیادی را در استخر می گذرانید، موهای رنگ شده خود را خیس کنید و قبل از رفتن به استخر از نرم کننده محافظ استفاده کنید. کلر در موهای شما انباشته می شود و باعث می شود که رنگ آن ها "به خصوص رنگ های روشن تر" به رنگ سبز غیرجذابی تغییر یابد.

12. موهای خود را به طور مکرر و پشت سر هم رنگ نکنید.

زیاد بودن یک چیز خوب می تواند به یک چیز بد تبدیل شود، و این شامل رنگ مو نیز می شود. رنگ کردن بیش از حد موهایتان می تواند باعث آسیب شود، بنابراین این کار را بیش از یک بار در طی هر پنج تا شش هفته انجام ندهید. هنگامی که ریشه های شما شروع به نمایان شدن می کند، محصولات متنوعی در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند تا رنگ آمیزی بعدی، ریشه های موهای خود را رنگ کنید. کیت های خانگی و کانسیلرهای اسپری روی ریشه همگی می توانند به خلاص شدن از شر ریشه های تازه درآمده ی خاکستری کمک کنند و رنگ های خاکستری را بین فاصله زمانی رنگ کردن موها پنهان کنند.

نتیجه گیری

اکنون که می دانید چگونه از موهای رنگ شده خود مراقبت کنید، منتظر چه چیزی هستید؟ رعایت این نکات ساده می تواند سلامت موهای رنگ شده شما را بازیابی و حفظ کند. هنگامی که قصد تجربه ی رنگ موهای جدید و یا حالت های مختلف روی موهای خود را دارید، حتما از این نکات به عنوان راهنما استفاده کنید و آن­ها را فراموش نکنید.